Zdjęcie ilustracyjne. / foto: Pixabay

Już dziś zasiądziemy do suto zastawionego Wielkanocnego stołu, by razem z rodziną świętować Zmartwychwstanie Pańskie. Kusić nas będzie wiele tradycyjnych potraw, wędlin, ciast czy sałatek. Jak nie porzucić tradycji, a jednocześnie nie cierpieć z powodu obżarstwa?

W czasie Świąt Wielkanocnych wiele polskich rodzin spędza całe dnie przy stołach. Już od wielkanocnego śniadania sięgamy po kolejne potrawy, a potem często cierpimy.

Nie porzucać tradycji

Dietetyk Joanna Śledziona w rozmowie z PAP wyjaśniła jak jednocześnie nie porzucać tradycji, a przy tym cieszyć się dobrym samopoczuciem. Jej zdaniem „bardzo ważne jest, abyśmy nie szukali sobie na siłę zastępczych, zdrowych zamienników tradycyjnego jedzenia wielkanocnego”.

Żałujemy, że nie spróbowaliśmy tych dań, a i tak w końcu okazuje się, że idziemy do kogoś w odwiedziny i „rzucamy się” na to tradycyjne jedzenie ze zdwojonym entuzjazmem – podkreśliła.

„Trzeba sobie zrobić przerwę”

Jak wyjaśniła błędem, który przyczynia się do naszego złego samopoczucia po świątecznej uczcie, jest to, że spędzamy cały dzień przy stole, nie robiąc przerw. Sposobem na to może być na przykład wyjście na spacer, a jeśli pogoda nie sprzyja, to znalezienie alternatywnej metody spędzania czasu z rodziną.

Większość osób cały dzień siedzi przy stole i je, „dziubie”, podjada, nie wstaje. Dobrze byłoby natomiast zasiąść do uroczystego śniadania w niedzielę i zjeść trochę z każdego dania – powiedziała Śledziona.

Później trzeba sobie zrobić przerwę, a dopiero potem – zjeść kawałek ciasta, wypić kawę, i znów zrobić przerwę. Chodzi o to, aby to nie był ciąg jedzenia, bo to najgorsze, co możemy zrobić – dodała.

Jeść z umiarem

Kolejną kwestią jest jedzenie z umiarem, a więc nie rzucanie się na jedzenie i nie pochłanianie naraz niestworzonych jego ilości. – (…) niech to nie będzie na raz pięć kiełbas czy dziesięć jaj, jak na zawodach w jedzeniu – podkreśliła dietetyk.

Jak dodała w czasie jedzenia warto popijać na przykład „herbatkę ziołową”. – Można ją przyrządzić z hibiskusa, mięty pieprzowej, skórki cytryny – dla smaku. A dla właściwości zdrowotnych dodać koperek, majeranek, estragon. Hibiskus i mięta sprawią, że te zioła nie będą wyczuwalne – powiedziała Śledziona.

πr

foto: Pixabay

szkic zastrzeżony przez wydawcę tymzyjesz.pl

Redakcja TymŻyjesz.pl
Śledź nas!

By Redakcja TymŻyjesz.pl

Najlepsza redakcja w Układzie Słonecznym! Codziennie dostarczamy ciekawe i wartościowe treści. KONIECZNIE zaobserwuj nas na Facebooku oraz w X/Twitter! Jeśli podoba Ci się nasza praca - postaw nam kawę! https://buycoffee.to/tymzyjesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *