fot. YT/Telewizja Republika

Telewizja Republika od kilku dni z hukiem traci reklamodawców, którzy ogłaszają bojkot po serii kontrowersyjnych wypowiedzi, które padły na jej antenie. Eksperci ostrzegają, że to lawina, która się nie zatrzyma. Prof. Maciej Mrozowski ocenia, że „jeśli przejedli złote lata z kroplówkami od państwa, to mogą nawet upaść albo pozostaną niszą”.

– Kula śnieżna już się rozpędziła. Tekst idiotyczny czy żenujący może się zdarzyć na żywo w każdym medium. Jednak tu mamy dwa dodatkowe aspekty – powiedział Marek Skała, specjalista ds. wizerunku.

– Po pierwsze, kolejne wypowiedzi o tatuowaniu numerów na lewej ręce czy ludziach-odpadach poszerzają zasięg skandalu i poziom zażenowania. Po drugie – reakcja samej stacji, która broni tej wypowiedzi i autora – wyjaśnił Skała.

– Dlatego uważam, że żadna rozsądna firma nie zostanie w Republice, chociażby ze wstydu – zaznaczył ekspert.

Chodzi o wypowiedzi Marka Króla i Marka Jakubiaka na temat imigrantów oraz o wyjęty z kontekstu żart Jana Pietrzaka. Pietrzak powiedział żart – co wyraźnie zaznaczył, zaś wiele mediów ten fakt pominęło – że należałoby imigrantów zamykać w barakach w niemieckich obozach koncentracyjnych na terenie Polski.

Pozostali panowie lecieli ostrzej. Mowa była m.in. o czipowaniu „jak psy” lub tatuowaniu imigrantów.

Obecnie od Telewizji Republika odcięło się już sporo koncernów. Są to: Ikea, mBank, Carrefour Polska, Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom, Bank Millennium, Alior Bank, Santander, Master Card i Aflofarm. Taki ruch rozważa również Żabka.

– Każdemu należy się szacunek i wolność wypowiedzi, pod warunkiem że nie piętnują one innych ludzi. Takie wypowiedzi padły na antenie TV Republika i nie spotkały się ze stanowczą reakcją władz tej stacji. W związku z powyższym i w oparciu o nasze wartości – wycofaliśmy reklamy z tego medium. Nie angażowaliśmy się i nie będziemy się angażować w politykę. Analogiczne działania podjęlibyśmy w każdym innym przypadku i z jakimkolwiek innym medium – przekazała Alicja Kiełczewska z Kplus Agency.

– To szersze zjawisko związane ze zmianami na szczycie polityki – ocenił z kolei prof. Maciej Mrozowski.

– Republika wcześniej była okruszkiem głównego nurtu, stamtąd pochodzili główni komentatorzy TVP Info. Teraz staje się alternatywnym medium, ale dochody spadną w sposób znaczący – zauważył prof. Mrozowski.

– Państwowe spółki nie będą już tego finansować, a przez ostatnie lata to była subwencja polityczna, a nie racjonalnie wydane pieniądze. Republika nie odgrywała istotnej roli reklamowej czy informacyjnej. Jeśli zacisną pasa, to może sobie jakoś poradzą, chyba że roztrwonili pieniądze na samochody i wille – skomentował profesor Mrozowski.

dj

money.pl / tymzyjesz.pl

fot. YT/Telewizja Republika

szkic zastrzeżony przez wydawcę tymzyjesz.pl

Redakcja TymŻyjesz.pl
Śledź nas!

By Redakcja TymŻyjesz.pl

Najlepsza redakcja w Układzie Słonecznym! Codziennie dostarczamy ciekawe i wartościowe treści. KONIECZNIE zaobserwuj nas na Facebooku oraz w X/Twitter! Jeśli podoba Ci się nasza praca - postaw nam kawę! https://buycoffee.to/tymzyjesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *