fot. Pixabay

Currys przeprowadziło badanie wśród ponad 2 tys. Brytyjczyków, w którym zbadano, ile czasu poświęcają na samo wyszukiwanie treści w serwisach streamingowych. Jak się okazuje, marnują na to niemały kawał swojego życia, bo aż tydzień w ciągu roku.

Na rynku jest coraz więcej usług streamingowych oraz kanałów telewizyjnych. W efekcie ludziom coraz trudniej znaleźć coś dla siebie.

Currys przebadało 2018 Brytyjczyków. Średnio poświęcają pół godziny dziennie na wyszukiwanie programów do obejrzenia.

Choć wydaje się to niewiele, to w skali roku wychodzi 182,5 godz.. Oznacza to, że Brytyjczycy średnio marnują aż tydzień rocznie tylko na wyszukiwanie czegoś ciekawego do obejrzenia.

Należy pamiętać, że jest to tylko średni wynik. W badaniu Currys 10 proc. badanych podało, że wyszukiwanie filmu, serialu lub programu zajmuje im aż dwie godziny dziennie.

Dwie godziny dziennie to około miesiąc życia. Zmarnowany wyłącznie na szukanie czegoś ciekawego do obejrzenia.

W badaniu Currys 60 proc. ankietowanych podało, że zdarza się im rezygnować z oglądania czegokolwiek po długiej analizie oferty kanałów i serwisów streamingowych.

– Ludzie po prostu boją się dokonać złego wyboru. Nawet jeśli chodzi tylko o wybór czegoś do obejrzenia w telewizji, nadal należy wziąć pod uwagę wiele czynników, które mogą prowadzić do spirali niepokoju. To, co oglądamy, to inwestycja czasu, a ludzie nie chcą dokonać złego wyboru. Musi to być warte poświęcenia wolnego czasu, który można spożytkować inaczej – skomentował psycholog, dr George Fieldman w rozmowie z advanced-television.com.

– Ci, którzy cierpią z powodu lęku, są bardziej narażeni na paraliż wyboru. Zwykle dzieje się tak, ponieważ dokonanie właściwego wyboru jest dla nich ważne i przeceniają wpływ podjęcia złej decyzji – dodał dr Fieldman.

Co ciekawe, Brytyjczycy mimo poświęcania sporej ilości czasu na wybór, nieraz rezygnują z oglądania tego, co wybrali. Decyzja taka zapada w ciągu 34 pierwszych minut serialu oraz 30 minut filmu.

Brytyjczycy przede wszystkim decyzję o wyborze treści opierają na fabule. Tę wskazało 47 proc. badanych.

Na drugim miejscu znalazła się obsada (41 proc.), zaś podium zamyka gatunek (40 proc.). 31 proc. badanych przy wyborze filmu lub serialu bierze pod uwagę przede wszystkim recenzje.

Liczba serwisów streamingowych na świecie ciągle rośnie. Dwa lata temu szacowano, że jest ich już ponad 5 tys..

dj

wirtualnemedia.pl

fot. Pixabay

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca! Jeśli się podobał, prosimy o udostępnienie go na Twoich mediach społecznościowych. Zachęcamy również do polubienia nas na Facebooku i Twitterze!

A jeśli chcesz jeszcze bardziej docenić naszą pracę, możesz postawić nam wirtualną kawę! Będziemy MEGA wdzięczni 🙂 Aby to zrobić, kliknij banner poniżej.

szkic zastrzeżony przez wydawcę tymzyjesz.pl

TUTAJ TEŻ SIĘ ZAREKLAMUJESZ! ALBO I NAD BANNEREM!

Redakcja TymŻyjesz.pl
Śledź nas!

By Redakcja TymŻyjesz.pl

Najlepsza redakcja w Układzie Słonecznym! Codziennie dostarczamy ciekawe i wartościowe treści. KONIECZNIE zaobserwuj nas na Facebooku oraz w X/Twitter! Jeśli podoba Ci się nasza praca - postaw nam kawę! https://buycoffee.to/tymzyjesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *